MA og RA

 

NTP kommer snart, og lekkasjene ser ut til å komme tettere etter hverandre i månedene som kommer. Med en totalpakke på nærmere en billion kroner, er den nok den største satsingen på samferdsel her i landet noensinne.

Forhåpentligvis ligger Møreaksen der inne i lista over veiprosjekt som skal realiseres.

MA er en del av fergefri E-39. Det er framtidsrettet tenking. Vi har i dag flere slike nasjonale veier, og felles for de alle er at trafikken for det aller meste er regional. Det vil si at starten og slutten på reisen er i samme region. Svært liten del går fra ende til annen. Dette er satt som hovedmål når det gjelder utformingen av E-39 gjennom fylket.

Romsdalsaksen tjener de få langveisfarende, mens Møreaksen tjener vår region. Så enkelt er det.

Hvorfor skal vi ikke bygge en vei som tjener region Møre og Romsdal fremfor en vei som tjener de få kjøretøyene som skal gjennom regionen vår uten å stanse?


Publisert

i

av